مقالات

شرکت سامسونگ، یکی از بزرگ ترین تولید کننده های گوشی موبایل

شرکت سامسونگ

سامسونگ  یک کمپانی بین المللی و چند ملیتی است که در کشور کره جنوبی و شهر سئول قرار دارد. سامسونگ در لغت به معنی سه ستاره است، این کمپانی در زمینه های متنوعی فعالیت می کند اما بیشترین فعالیت آن در زمینه تلکنولوژی و فناوری اطلاعات است. بیشترین شهرت کمپانی سامسونگ در تولید گوشی های همراه است و گوشی های همراه تولید شده توسط این شرکت همیشه جزو پرطرفدارترین گوشی های موبایل دنیا به شمار می آیند و همیشه در لیست ده گوشی پرفروش دنیا قرار می گیرند.

مالک شرکت سامسونگ

شروع سامسونگ

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ – چول تاسیس شد. چول جزو یک خانواده ثروتمند در کره جنوبی بود او در سال 1938 و در شهر دانگو کمپانی  Samsung Sanghoe را تاسیس کرد، در ابتدا این کمپانی فقط در حوزه بازرگانی و مواد غذایی فعالیت می کرد و تنها 40 کارمند داشت. موفقیت های چول در صادرات باعث شد تا او کمپانی خود را به شهر سئول انتقال دهد. تا سه دهه، سامسونگ علاوه بر بازرگانی و مواد غذایی در حوزه های نساجی، هوافضا، بیمه و اوراق بهادار فعالیت می کرد و در دهه 1970 وارد حوزه الکترونیک و کشتی سازی شد و کم کم حوزه های فعالیت خود را گسترش داد.

ساختمان قدیمی شرکت سامسونگ

در دهه 1990 و بعد از فوت بیونگ چول، سامسونگ به چهار زیر مجموعه تقسیم شد که یکی از زیر مجموعه ها سامسونگ گروپ نام داشت و  بسیاری از زیرمجموعه‌ها را در تسلط خود حفظ کرد و تمرکز خود را روی عرضه لوازم الکترونیکی و گوشی همراه گذاشت. شرکت‌های شینسگائه، سی‌جی و هانسول، بخش‌های دیگر بودند که با شروع دهه‌ی ۲۰۰۰ به‌طور کامل از سامسونگ جدا شدند. سامسونگ الکترونیک که از زیر مجموعه های سامسونگ گروپ است توانست فعالیت های خود را جهانی کند  و به سرعت به یکی از مطرح ترین برند ها در زمینه تولید گوشی های همراه و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

سامسونگ الکترونیکس از سودآور ترین بخش های سامسونگ گروپ است و در دهه 2000 توانست در بخش های مختلف صنعت الکترونیک و فناوری به موفقیت خوبی برسد. در سال ۱۹۹۲ این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌‌ی چیپ حافظه و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه پس از اینتل در جهان تبدیل شد. اولین صفحه‌نمایش LCD  این شرکت در سال ۱۹۹۵ تولید شد و ۱۰ سال بعد، سامسونگ، به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی LCD در جهان تبدیل شد.

در سال 2005 توسط BusinessWeek سامسونگ الکترونیک به عنوان بهترین برند لوازم برقی و بیستمین برند جهانی معرفی شد. محصولات تولید شده توسط سامسونگ گروپ در بیش از هشتاد کشور دنیا به فروش می رسد و حدود 300 هزار کارمند دارد.

ال سی دی سامسونگ

سامسونگ و تولیدات گوشی هوشمند

سامسونگ اولین محصول خود را در بازار گوشی موبایل در سال 1988 و برای بازار کره ارائه کرد. در آن زمان موتورولا بخش اعظم بازار این کشور را در اختیار داشت و تا ابتدای دهه 2000 تنها ده درصد از بازار در اختیار سامسونگ بود. همچنین، موبایل های اولیه سامسونگ کیفیت بالایی نداشتند و حتی احتمال اینکه سامسونگ از بخش گوشی های همراه خارج شود وجود داشت. در سال 2000 سامسونگ یک شرکت برنامه نویسی در ورشو لهستان تاسیس کرد و قدم های ابتدایی برای ورود به بازار جهانی موبایل و تلویزیون را برداشت. تا قبل از ورود سیستم عامل اندروید به بازار گوشی های موبایل، سامسونگ سهم زیادی از بازار گوشی های موبایل نداشت ولی با معرفی اندروید، سیستم عامل قدرتمند گوگل، سامسونگ از اولین تولیدکنندگانی بود که از آن استفاده کرد و به مرور بقیه سیستم عامل هایی که از آن استفاده می کرد مانند تایزن، بادا و ویندوز را کنار گذاشت.

کم کم سامسونگ تبدیل به یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید گوشی همراه شد و توانست محصولات خود را در کشور های زیادی به فروش برساند و به سلطه نوکیا در عرصه گوشی های همراه پایان دهد.

گوشی های موبایل اصلی سامسونگ یا پرچمداران این کمپانی تحت عنوان گلکسی اس معرفی می شوند. البته کمپانی سامسونگ برخلاف رقیب خود اپل، همیشه برای تمامی مخاطبین گوشی های متنوعی را تولید می کند. گوشی های هوشمند سامسنگ، به انواع بالارده، میان رده و پایین رده طبقه بندی می شوند. گوشی های سری گلکسی اس و نوت جزء گوشی های بالارده سامسونگ قرار می گیرند، گوشی های سری A جزو گوشی های میان رده و گوشی های سری J و گوشی های غیر اندروید ساده، نیز جزو گوشی های پایین رده سامسونگ قرار می گیرند. سامسونگ با طیقه بندی مشتریان و ارایه محصولات متناسب با نیاز هر کاربر توانسته سهم فروش بالایی از بازار موبایل را داشته باشد.

موبایل شرکت سامسونگ

سری گلکسی اس سامسونگ  را می توان قدرتمند ترین گوشی های تولید شده با سیستم عامل اندروید دانست که توانسته است از همان ابتدا به رقیب اصلی گوشی های آیفون تبدیل شود. اولین محصول اندروید سامسونگ با نام i7500 و در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. سیستم عامل این گوشی اندروید 1.5 بود. صفحه نمایش 3.2 اینچی از نوع آمولد داشت و با داشتن  128 مگابایت رم و پردازنده 528 مگاهرتزی کوالکام، سخت افزار قدرتمندی داشت و توانست اولین قدم برای تثبیت سری گلکسی اس را بردارد. یک سال بعد، سیستم عامل اندروید پیشرفت زیادی کرد و سامسونگ با بهره گیری از این سیستم عامل گلکسی اس 2 را عرضه کرد . این گوشی که پیشرفت های زیادی نسبت به گوشی نسل پیش خود کرده بود از صفحه نمایش اختصاصی سوپر آمولد پلاس بهره می برد. و توانست به آمار فروش 10 ملیون برسد که برای یک گوشی گران قیمت فوق العاده بود و باعث آغاز محبوبیت گوشی های همراه سامسونگ در سطح جهانی شد.

گلکسی S3 در سال 2012 به بازار آمد و توانست نظر کاربران و کارشناسان را بخود جلب کند. این گوشی طراحی زیبایی داشت و از صفحه نمایش 4.8 اینجی بهره می برد و باعث شد تا نام گوشی سامسونگ در تولید گوشی های هوشمند بیش از پیش شنیده شود. بعد از آن در سال 2013 گلکسی اس 4 به بازار آمد. گلکسی اس 4 بسیاری از سنسورهای جدید را به بازار گوشی های موبایل معرفی کرد و توانست در 6 ماه ابتدایی به آمار فروش 40 میلیونی برسد.

گوشی موبایل شرکت سامسونگ

گوشی بعدی سری گلکسی اس سامسونگ تحت عنوان اس 5 که در سال 2014 معرفی شد، با اینکه از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد و پیشرفت های زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشت اما طراحی تکراری و عدم استفاده از خلاقیت در طراحی در مقایسه با سایر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باعث شد تا طرفداران سامسونگ نا امید شوند. البته ناگفته نماند که اس 5 برای اولین بار در گوشی های خود امکاناتی مثل مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و نفوذ آب، سنسور اثر انگشت و ضربان قلب را به گوشی هوشمند خود اضافه کرده بود.

بعد از عدم استقبال از طراحی گوشی اس 5، سامسونگ در نسخه های بعدی یعنی اس 6 و اس 7 از یک نوآوری استفاده کرد و آن ها را در دو نسخه معمولی و ادج تولید کرد. سامسونگ که تا آن سال محبوبیت زیادی در تولید صفحه های نمایش به دست آورده بود در این گوشی ها که در سال های 2015 و 2016 از صفحات نمایش خمیده در لبه گوشی استفاده کرد.

گلکسی اس 8 با با بهره گیری از صفحه نمایش infinity display و حذف دکمه فیزیکی سری های گلکسی طراحی زیبایی داشت. این گوشی در نسخه معمولی 5.8 اینچی و نسخه پلاس 6.2 اینچی به بازار عرضه شد.

آخرین گوشی های سری اس سامسونگ، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هستند. این گوشی ها با طراحی بی نقص و سخت افزار قدرتمند یکی از بهترین گوشی ها در بازار موبایل هستند. تراشه قدرتمند اکسینوس در کنار دوربین توانمند در تمام شرایط نمایشگر سوپر آمولد با روشنایی فوق العاده، اسپیکر های استریو با صدای شفاف، رابط کاربری روان، سیستم سرگرم کننده AR emoji برای ساختن ایموجی های پویا توسط دوربین گوشی، هویت سنجی هوشمند توسط حسگر اثر انگشت، حسگر عنبیه، تشخیص چهره در کنار ثبت الگو و رمزگذاری از قابلیت های این گوشی هوشمند محبوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *