مقالات

همه چیز درباره پورت تایپ سی

کابل type-c

در این مقاله می خواهیم سوالات شما درباره پورت تایپ سی را پاسخ بدهیم.

انواع پورت های USB چه مدلهایی هستند؟

نوع اول: USB TYPE A
همان پورت های متداولی که برای اتصال به کامپیوتر همگی دیده ایم.

نوع دوم: USB TYPE B

که به پورت MICRO USB معروف است که در اکثر موبایل ها تا سال ۲۰۱۷ دیدیم.

نوع سوم: USB TYPE-C
هم که در مقاله ی بالا کامل بهش پرداختیم .

چرا شرکت های ساخت موبایل به استفاده از این پورت روی آورده اند؟

پورت تایپ سی جدید ترین تکنولوژی در پورت های موبایل , هارد اکسترنال و سایر وسایل تکنولوژیک می باشد. در ذیل به برخی از برتری های پورت TYPE-C به نسبت پورت های دیگر اشاره می کنیم:

۱. محکم بودن این پورت: استاندارد نصب سوکت این پورت به روی برد وسایل الکتریکی و همچنین روی کابل های دارای این پورت طوری هست که مانند پورت های قدیم شکستن سوکت روی برد و همچنین خراب شدن کابل ها از سر کابل به حداقل رسیده است و بسیار محکم تر از قبل به برد نصب می شود و در حین استفاده کاربر آسیب کمتری می بیند.

۲. از لحاظ سرعت انتقال دیتا (اطلاعات ) بین ۱۰ تا ۱۰۰ برابر از پورت های دیگر میتواند سریع تر باشد که این مورد به بستگی به کامپیوتر و تایپ usb متفاوت است.

۳.از لحاظ سرعت شارژ همچنین پورت تایپ سی سرعتی تا ۱۰ برابر خواهد داشت که باز هم این عامل به نوع شارژر و دستگاه خواهد داشت. برای مثال در گوشی های موبایل تا ۱۰۰ درصد توانسته است سرعت شارژ را بالا ببرد و حداکثر ۴۵ وات در صورتی که در لب تاپ ها تا ۱۰۰ وات هم پیشرفت داشته باشد.

نکته جالب اینه که این پورت در میزان شارژ کردن دستگاه همزمان با اینکه در حال انتقال اطلاعات هستید هم پیشرفت داشته است.

انواع کابل های تایپ سی نیز در به همراه کارایی شان در زیر توضیح داده شده است:

الف) کابل مبدل تایپ سی به تایپ سی:

این کابلها برای دو استفاده می شوند:

یکی انتقال داده از بین لب تاب و کامپیوتر هایی که به پورت TYPE-C مجهز هستند.

دومی انتقال داده بین گوشی ها به گوشی ها که هردو به پورت TYPE-C مجهز هستند.

سومین مورد در اکثر  گوشی های سال 2018 به بعد ارتباط بین شارژر و گوشی نیز با کابل های دو سر تایپ سی است یعنی شرکت ها کابل های دو سر تایپ سی در داخل جعبه دارند.

کابل type-c to type-c

ب)کابل تایپ سی که یک سر آن TYPE-C  است و سر دیگر آن USB است که می توان ازین کابل ها برای شارژ کردن با انتقال داده از گوشی به لب تاب و کامپیوتر استفاده کرد.

usb to type-c

ج) نوع دیگر کابلی است که یک سر آن TYPE-C است یک سر آن MICRO-USB است که می توانید گوشی که درگاهش میکرو یو اس بی است را به گوشی که درگاهش TYPE-C است متصل کنید و داده منتقل کنید.

micro to type-c

د) نوع دیگر کابلی است که یک سر آن TYPE-C است و سر دیگر آن HDMI است که برای خروجی تصویر گوشی به تلویزیون و لب تاب و غیره است و همچنین برای لب تاب های مک بوک شرکت اپل آن هم در سری های جدید است

hdmi to type-c

در خصوص کابلهای تایپ سی توضیحاتی ارایه دادیم و نکات مهمی که در خرید کابل تایپ سی باید رعایت شود این است که کابل تایپ سی اصلی باشد و یا کابل تایپ سی که قصد خرید دارید از برندهای معتبر باشد.

ما در وب سایت COVER.IR کلیه کابلها و شارژر های صد در صد اصلی را ارایه میکنیم و به فروش می رسانیم.

همچنین برای اینکه شما مشتریان عزیز با فراغ بال و خیال راحت خریدتان را انجام دهید کالاهای خود را با گارانتی بدون قید و شرط ارایه میکنیم و شما می توانید در صورت بروز هر گونه مشکل کالای خود را برای ما ارسال نموده و کالای جدید را جایگزین کنید.

برای خرید کابل تایپ سی کافیست رو کلمه کابل تایپ سی کلیک کنید. برای خرید کالاهای بیشتر یا متنوع تر می توانید با شماره 09122054454 از طریق  واتس آپ با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

لازم به ذکر است که واتس آپ شماره 09122054454 در دسترس کلیه پرسنل واحد فروش است و در اسرع وقت و معمولا به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

اقلام موجود در سایت ما کمتر از موجودی و انواع تنوع کالا هستند این بدین معناست که اگر کالایی را پیدا نمیکنید یا حتی نمی خواهید در سایت بدنبال آن بگردید می توانید با واتس آپ 09122054454 در تماس باشید تا هم عکس انواع کالاها را به شما ارسال نماییم تا تنوع بیشتری را ببینید و دوم اینکه راهنمایی های تخصصی رایگان ما نیز بهره مند شوید تا بهترین خرید را داشته باشید سومین حسن این است که شما می توانید با خرید و ثبت سفارش از طریق واتس اپ کالایتان را فوری در کمتر از یک ساعت تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *